През уикенда 18 зрители на държавната опера в Щутгарт са потърсили медицинска помощ заради пристъпи на силно гадене след като са гледали представление, включващо пиърсинг на живо, несимулиран полов акт и големи количества фалшива и истинска кръв.
„В събота имахме осем, а в неделя десет души, за които нашият отдел за работа с посетители трябваше да се погрижи“, каза говорителят на операта Себастиан Еблинг след двете представления на „Санкта“ – произведение на австрийската хореографка Флорентина Холцингер. Той добави, че за три от случаите е бил повикан лекар, който да проведе лечение.
38-годишната Холцингер е известна със свободолюбивите си представления, които размиват границата между танцовия театър и водевила. Изцяло женските изпълнителски състави, с които работи, обикновено са частично или напълно голи, а в предишни нейни представления е имало гълтане на мечове на живо, татуиране, мастурбация и живи картини с кръв и пресни екскременти.
„За мен добрата танцова техника не се състои само в умението да направиш перфектно тендю, но и в умението да уринираш по сигнал“, казва Холцингер в интервю за „The Guardian“ по-рано тази година.
„Санкта“ е първата оперна творба на Холцингер и нейната премиера се състоя през май в Мекленбургския държавен театър в Шверин. Произведението е базирано на експресионистичната опера на Паул Хиндемит от 20-те години на миналия век „Света Сузана“ (Sancta Susanna), която има своя собствена противоречива история.
Оригиналната опера на Хиндемит разказва историята на млада монахиня, която, възбудена от разказа на една от по-възрастните сестри в манастира, се качва гола на олтара и разкъсва бедрената препаска от торса на Христос. Срещата с голям паяк я довежда до разкаяние за постъпката ѝ и тя моли останалите монахини да я зазидат жива.
Първоначално премиерата е предвидена за Държавната опера в Щутгарт през 1921 г., но е поставена на сцената през следващата година, заради протести срещу кощунството, което съдържа.
Версията, която разтревожи публиката в Щутгарт тази година, замени оригиналното музикално произведение с голи монахини, които се пързалят с ролкови кънки по подвижна рампа за скейтборд в центъра на сцената. В произведението има също и стена от разпънати голи тела и свещеник-лесбийка, която отслужва литургия.
След като през юни Холцингер пренесе „Санкта“ в родната си Виена, епископите на Залцбург и Инсбрук я разкритикуваха като „неуважителна карикатура на светата литургия“.
Австрийската артистка вече е изказвала позицията си, че целта ѝ е не толкова да се подиграва с църквата, колкото да изследва паралелите между тази консервативна институция, от една страна, и извратените общности и субкултури, практикуващи BDSM (Bondage, Discipline, Sadism, Masochism, в превод: „връзване, подчинение, садизъм и мазохизъм“ – б.пр.), от друга.
„Препоръчваме на всички зрители още веднъж да прочетат внимателно предупрежденията, за да знаят какво да очакват“, каза Еблинг пред вестник „Stuttgarter Nachrichten“. Посетителите на представлението, предназначено само за възрастни, са били предварително предупредени за дълъг списък с потенциални въздействащи фактори, като тамян, силни шумове, явни сексуални действия и сексуално насилие.
„Ако имате въпроси, обърнете се към отдела за обслужване на посетителите“, добави Еблинг. „А ако почувствате несигурност по време на представлението, може да ви помогне ако отклоните погледа си от сцената“.
Съобщенията за оказване на медицинска помощ на публиката изглежда не са нанесли търговска вреда на произведението на Холцингер. И петте представления, предвидени за ноември, са разпродадени.
Източник: theguardian.com
© 2024 Lentata.com | Всички права запазени.