Актуално
Ватиканът осъди "джендър теорията" или теорията за половата роля като "объркана концепция за свобода" в нов документ, цитиран от агенция "Ройтерс" и "Дневник".
Ватиканът обяви "джендър теорията" за "опит да се унищожи природата"

Лентата | 11/06/2019

Подкрепи свободното слово

Подкрепете независимата журналистика. Свободата има нужда от съмишленици.

Ватиканът осъди "джендър теорията" или теорията за половата роля като "объркана концепция за свобода" в нов документ, цитиран от агенция "Ройтерс" и "Дневник".

Текстът, озаглавен "Мъж и жена ги сътвори" (цитат от книга Битие от Стария завет), е инструкция към католическите преподаватели как да се отнасят към темата.

Той е дело на Конгрегацията за католическо образование, която отговаря за религиозното образование.

Според тази институция идеята, че социалният пол се обуславя от личните чувства, а не от биологията, е опит "да се унищожи природата".

Решението на Конгрегацията за католическо образование идва след остри критики към папа Франциск, че покровителства и издига свещенослужители, които са педофили и сексуални насилници, както и че се държи двусмислено спрямо хомосексуализма и джендър-идеологията.

По време на Синода за младежта през 2018 г. папа Франциск носеше деформирен кръст с цветовете на дъгата, популярен символ на хомосексуалното движение.

"Концепцията за социалния пол се смята за зависеща от субективното мислене на всеки човек, който може да си избере социален пол, некореспондиращ на неговия или нейния биологичен пол и, съответно, на начина, по който другите приемат този човек", пише в текста.

Според него теориите за социалния пол "често не се основават на друго, освен на объркана концепция за свобода в сферата на чувствата и желанията, или на моментни желания, провокирани от емоционални импулси и волята на индивида в противовес на каквото и да е, основано на истините на съществуването."

Понятието "полова роля" се появява през 1955 г., когато е формулирано от американския психолог Джон Уилям Мъни като опит да се обхванат "всички неща, които човек казва или прави", за да установи в общността, че има статут на жена или мъж.

Десет години по-късно Мъни променя термина в "публично изразяване на половата идентичност".

Източници: "Дневник", "Ройтерс", "Гласове"



 



Други статии от този автор



Коментари