Специален коментар
Вой до небето!

Албена Вулева | 04/02/2015

Подкрепи свободното слово

Подкрепете независимата журналистика. Свободата има нужда от съмишленици.

Изключително против свободното разпространение на чалга съм. Считам, че този жанр сериозно допринася за затъпяването на нацията и свеждането на интересите й до е*не и неговите неблагоприятни последствия. Или благоприятни. Това в чалгата е според скоростта на такта, в който е песента...

Този жанр концентрира най-глупавите, най-простоватите и елементарни женички от прованса, които не желаят да реализират средното си образование, получено в националното училище за фолклорни изкуства в Широка Лъка по предназначение, ами се мятат на лесното.

Въпреки искреното ми презрение към този жанр и неговите представители трябва да бъда честна и да призная едно - те са доволни от кариерите си. Никога не ги чух да реват, скимтят или обвиняват някого за неуспехите си, че нямат работа, че им спират развитието или възпрепятстват пробива им зад граница...

Особено доволни са труженичките на „Пайнер” (компания, която считам за отговорна в най-голяма степен за опростачаването на подрастващите, посредством продукцията, която бълва!), а напусналите от там, след кратко лутане и безрезултатно уповаване на големината на собствения талант и бизнес нюх, бързат да се подмажат и да се завърнат отново с подвити опашки...

Никакви недоволства от продуцента Митко Пайнера или други свързани с музикалните им дела и документи хора и организации не се предъвкват в публичното пространство. Фолк-гърлите му винаги са доволни от него, щастливи, нахранени и накъдрени.

За разлика от това обаче, в момента преляхме от информация по казуса Рут Колева и защо тя така и не станала звезда - ни у нас, ни по света. Въпросната вече е извадила тежката артилерия на самоналагането в публичното пространство - скандалът с по-големия. Тук се залага на смелостта, куража и революционния потенциал, които се очаква да зарибят някакво количество "фенове" или обикновени любители на сеирите и скандалите. Все тая кой с кого - да се привлече вниманието към себе си. Този трик е донякъде сигурен, като трамплин името ти да се попремята из хорските усти, ама е и опасен, защото никога не знаеш по-големия в какво настроение е и дали няма да те смачка окончателно.

Та Рут, която къде ли не я ръгнаха, в кое ли риалити не я навряха, бременна ли не я направиха, аборт ли не и подсигуриха - нищо не помогна хората да я харесат, заобичат или поне мамка му забележат, се записала на домашната си уеб-камера, с войнствен призив да се борят (тя и други още по-малко пригодни за слушане пишман-музиканти) срещу неправдата в музикалния бранш, изразяваща се в това Рут и подобните и да нямат (и с право) никакво място там. Не щат и не щат, тия прости българи да вдянат от високата класа на бутиковото им творчество понятно и приятно само на тях и лицемерната им най-близка рода...

 Затова сега, в навечерието на подготвяния от Рут К. концерт, (както се оказва) нашата световно неизвестна изпълнителка решила вместо с втора бременност да блесне с търсене на правдата от някаква Саня Армутлиева и да я унищожи, щото видите ли цялата непопулярност на Рут се дължала баш на нея, а не на липсата на ангажименти и продажби, поради липса на потребителски интерес към самата Колева. 

За обикновения зрител тази С. Армутлиева е просто жури в музикални формати. Всъщност наистина не е много повече от това. Имайки предвид темповете, с които се развива (доколкото думата развива изобщо е уместно да бъде употребена по този казус), българската модерна музика и изобщо музикалният живот у нас, то ролята на въпросната Армутлиева не е кой знае какво. Ръководи музикалната компания „Вирджиния рекърдс”, която представлява родни и чуждестранни изпълнители. Заема ръководни постове в дружествата ПРОФОН и Музикаутор, занимаващи се с авторски права и финансови отчисления за въпросните - занимание без особена практическа стойност в случай, че творчеството ти така и така не се потребява...

А, точно това е нашият случай!

Бих разбрала всякакви форми на недоволство от някой, чиито хитове обществеността познава, който работи, който е познат на аудиторията с творчеството си, а не с абортирана бременност. Да, той би могъл да е недоволен от начина, по който е структуриран музикалния бизнес у нас. Но точно Рут Колева?!

Кажете ми песен на Рут Колева! Веднага! И, без да ровите в Гугъл. Въпросната, която е позната единствено покрай участията си в риалити формати е подкрепена от даже още по-неизвестни имена, които моментално накацаха инсинуираната "война", като мухи лайно.

И се започва едно точене на сълзи и сополи как видите ли те били задушавани, не могли да работят, не могли да пробиват в чужбина, на Марс, на Луната... Абе,еййй.

Вие тук не можете да пробиете, ние не ви знаем кои сте, пък се оказва, че правата ви на автори, продуценти и музиканти били нарушени?! Как един път не се случи някой потребяем, продаван и слушан артист-изпълнител да ревне за нещо. Талантливите никога не са недоволни! Все някакви от миманса са недоволни. Това е точно, като в конкурсите за красота - тези, които не печелят нищо надават вой до небето, че конкурсът е нагласен.

Сега и тая ревнала (чудя се защо и се обръща внимание?! Това е откровен, отчаян, подъл, рекламен трик!) против въпросната Армутлиева, че дори се изнамерили медии, които да и се вържат на шмекериите и да допълнят канонадата злодеяния на къдравата журираща, като част от обвиненията са направо потресаващи! 

Четем например, в обвинителен уклон, че С. Армутлиева била  „вързала” родните медии с безалтернативна схема, в която, ако някоя медия иска да излъчва новия продукт на чуждестранен изпълнител, когото компанията и представлява, то  трябва да гарантира първо излъчването на клиповете на български изпълнители. Ако откаже – няма право да ползва и продукцията на чуждия изпълнител по никакъв повод.  

Чудесна идея! Браво на тази Армутлиева! Ако не беше направила това никой нямаше и да чуе българска песен и да види роден клип, освен, разбира се, чалгаджийските, но чалгаджиите отдавна са си построили комунизма и някакси нищо не им пречи да си печелят паричките. Малко ли се реве, че нямало достатъчно  излъчване на български песни по радиа и телевизии. Малко ли се реве, че имало само чалга и никаква друга, българска музика по медиите?!

Някой е намерил начин как да извива ръцете на музикалните медии и Слава Богу!

А, сега, ако специално Рут Колева не е представлявана от въпросната личност С.А. и нейната компания или пък медиите са склонни да се откажат дори от най-новите хитове на световните звезди, само и само да не им бъде натрапвано творчеството на Колева... какво да се прави, всеки с късмета и таланта си...или отсъствието им. 

За пример, свидетелстващ, че за провала на Колева и останалите ревящи и  обезкървени,  безизвестни, с потъпкани авторски и продуцентски права е виновна именно някаква си, очевидно всесилна Армутлиева, която е в състояние да те хване за врата и да те принуди да си купиш диск на Рут Колева, и да посетиш поне две нейни участия (ако тая изобщо има къде да участва...) се сочат проблемите и с финалисти и участници в музикалните формати, които онази журирала.  Най-позната за широката аудитория е драмата с Невена Цонева, която дори премина през съдебни дрязги.

Цонева била вече „свободен чове”, както сама се похвали пред медиите след дългогодишни дела с „Вирджиния рекърдс”...Толкова свободен, че отиде, та се не видя. Къде е тая Цонева в момента?! Някой чувал ли е за нея? Помните ли, че дори се пробва в чалгата - това всеядно поле за изява, ама и там не успя да пробие?! Дотук с досадните обяснения, че други са и виновни за непродаваемостта й.

Вижте какво драги, недоволни дейци на музикалния бранш. Ние сме не по-малко недоволни от вас, затова и не ви потребяваме. Нас обикновените слушатели не ни бърка никаква Саня ли е, Соня ли е. Тя не може да ни накара да ви харесваме или слушаме, нито пък може да ни спре да го правим, ако ви харесваме. В  ерата, когато Интернет дава възможност на всеки да предложи на широките маси продукта си и да стане популярен или не, да обвиниш една-единствена личност за непопулярността си....И то в навечерието на своя концерт....Понамирисва Рут. 

В разгара на пазарната икономика и свободата на бизнес инициативата, когато търсенето определя предлагането и всеки има правото на търговски риск сам да управлява бизнеса си да ревеш, че някой си там те бил задушавал творчески?! Смешно, та чак жалко. Не очаквай, апропо, огромен интерес към предстоящата си концертна дейност. Няма да надскочи обичайните параметри на интереса към теб - т.е. нулев (роднините и приятелите не ги броим, нали).

 Нали видя сега как ти се обърна внимание, когато предложи нещо забавно. И никакви Соня, ПРОФОН и Музикаутор не ти попречиха да се изявиш, да достигнеш до масите, медиите и т.н. Вече имаш опит как да се пласираш - опитай с нещо по-занимателно и в творчеството си. Може и да стане. А, отчисления за права....чакай първо да продадеш нещо. Нали ти казвам - чалгаджийките не реват, всичко им е отчислено. Криско също. Потърси проблема в себе си.

А, чакай малко...ти не се ли хвалеше, че има интерес към теб в чужбина?! Нима тая Соня и дотам е протегнала ръчички и те е стиснала за късия врат със закърнели гласни струни, пресягайки се през морета и океани ?! 

За финал ще те цитирам от едно твое интервю (много е важно човек да помни какво е говорил! ) – „В общи линии нещата, които са качествени, по един или друг начин намират своето място на пазара.”

Е, сещай се сама защо твоите не са го намерили. Пак ще се повторя - кажете бързо един хит на Рут Колева, без да ровите в Гугъл? А, после ще реве за отчисления за  права... Само, ако замлъкне, веднъж завинаги, би било целесъобразно нещо да и се заплати. За естетиката на тишината.

 



Други статии от този автор



Коментари