Актуално
Елховският Херодот от школата на Волдемор

Соня Момчилова | 23/01/2017

Подкрепи свободното слово

Подкрепете независимата журналистика. Свободата има нужда от съмишленици.

Праща ми покана за приятелство във Фейсбук един човек. Пише ми и на лични,  видял общи приятели, туй-онуй, решил се.

Поглеждам аз на стената, както му викат на пространството за лична изява във Фейсбука и чета, че учтивият ми, нов кандидат-приятел е преследван и подложен на гонения заради просветителската си дейност като учител.

Много се ядосах.

Зачетох се в поредицата от постове, последният от които гласеше, че даскалът ще си има проблеми с някакъв „салатено-ракиен“ патриотар - общински съветник, който щял да му държи сметка защо представял Анхиало (Поморие), Месемврия (Несебър), Одесос(Варна), Ахтополис(Ахтопол), Филипополис (Пловдив), Аполония(Созопол) като гръко-византийски градове.

Реших да го заговоря и да го попитам защо наистина разказва на децата за тези древни тракийски селища като гръко-византийски? 

Питам го още къде се е изучил на професията?

Задавам му прости, неуки въпроси и какво мислите научавам?

Християнството и азбуката получаваме от Византия, а градовете са си основани от гърците и дори имената им го доказвали. Ама, че дори в Гугъл пише, че Одесос още четвърти век преди Христа е известен на археолозите, че има артефакти и за останалите пак от този горе- долу период, това ни най-малко не трогва Херодот от Елхово, който така и отказа да ми сподели, кой му е дал правоспособност да преподава на деца.

Питам го дали не е питомец на програмата „Заедно в час”, защото там съм чувала да трудоустрояват хора без ценз за учители, отрича.

Запъва се и ми вика- учил съм, знам! Кой ти написа тези работи дето възпроизвеждаш като папагал? Кой директор ти позволи да припариш в час? Кой бе, аланкоолу, както са им викали на такива като тебе по време на „османското присъствие“ те пусна при децата да им мътиш мозъчетата? 

И само последно да уточня, че съм дискретен човек и щях тихо да потърся отговор на горните въпросите в институциите, които следва да ги знаят. 

Давам гласност на диалога си с елховския ерудит, защото той, без да ме предупреди, без да поиска съгласието ми развя като гащи на простор разговора ни, който се предполага, че проведен на „лични“ е за лична употреба. 

Реши да ме „изобличи“ в невежество и разгласи „кроткия“ ни разговор на стената си. Пък аз такива работи на тези години ми е все по-труднно да прощавам.

Защото родоотстъпник и Рачко Пръдлето може да си, то май такъв се раждаш, ама невъзпитан и с неусвоени, елементарни джентълменски обноски не можеш да си идеш от този свят.

Настрана, какъв флашмоб ми се стовари връз дувара, който би трябвало да огражда личното ми пространство в социалната мрежа. Гаче ли секта някаква от ревностни до решени на физическа саморазправа, прогресивни познавачи на историята, такава каквато е приемлива за транснационалния, глобализиращ се свят. Разлютиха се тия ми ти обективни, глобално, интернационално, либерално не търпящи врели -некипелите великобългарски фиксации за България на трите морета, провидеца Паисий и гения Левски.

Клеймят, попържат, а после вземат та се изтрият от лицето на Фейсбука. А то уж фейсбук? 

Разхвърчаха се едни бухалки и клетви, здраво място не ми оставиха, а за срама от „агресивната простотия на каскет-прогресивната цървуланска комунал-онанистическа мисъл, която не може да се озапти“ според един либерал-историк, който, като Волдемор ту се появяваше, ту изчезваше, докато хептен се стопи в мъглата барабар с артистичния си псевдоним Амбри /от амбрияж сигурно, но така и не разбрах/, такъв срам ме задави от личната ми неадекватност!

Такива работи с тези нови либерални факлоносци на знанието и прометеевци, разсейващи мъглите на патриотарските самозаблуди - не хора – идейно убедени рупори на Новия световен ред, в който България все не успява да се дореди, за което разбира се сами сме си виновни, както най-обичат да казват и тук трябва да се съгласим с тях.

И да ги изхвърлим на първо време от класните стаи и от училищата.

Аз, че не съм историк, не съм. Че не знам много факти за бита и душевността ни и приноса ни към прогреса на човечеството – факт, не знам. Но защо хора, които не са нито историци, нито учители интерпретират в свободен стил неопровержими факти?

И интересува ли се МОН и инспекторатите в страната от тези проповедници на редактираната неизвестно от чии интереси история?

Ето това искам да знам. Надявам се и вие.

 

 



Други статии от този автор



Коментари